بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

6:01 - 12 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۴۶۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی
نمایندگان کشورمان در یازدهمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو در ۱۰ رشته ورزشی به مصاف حریفانشان رفتند.

خبرگزاری میزان - یازدهمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ مهرماه) آغاز شده که نمایندگان ورزش کشورمان در رشته‌های سوارکاری، کشتی (فرنگی)، کبدی بانوان و مردان، سنگنوردی، شیرجه، تیم‌ ریکرو میکس تیراندازی با کمان، شطرنج، بسکتبال، وزنه‌برداری و واترپلو به مصاف رقبای خود رفتند.

 

نتایج مسابقات ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

کشتی فرنگی

مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از صبح امروز در سالن لین آن اسپورت آغاز شد و نمایندگان کشورمان در ۴ وزن نخست به مصاف حریفانشان رفته‌اند که نتایج آن‌ها به شرح زیر است:

*دلخانی حذف شد

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، میثم دلخانی در دور نخست سوپارمانتور جیانیندر از هند را ۷ بر یک شکست داد. وی در دور بعد با در حالی که نمایش خوبی داشت در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل نماینده ژاپن از گردونه مسابقات حذف شد. 

دلخانی در حالی در نیمه‌نهایی شکست خورد که داوران اشتباهات زیادی در جریان مسابقه داشتند و بار‌ها مسابقه را از روند عادی‌اش خارج کردند. در ثانیه‌های پایانی دلخانی موفق به خاک کردن حریفش شد که بعد از توقف طولانی مدت مسابقه در نهایت این امتیاز پس گرفته شد تا دلخانی شانس حضور در نیمه‌نهایی را از دست بدهد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز یازدهم با پیروزی‌های فرنگی‌کاران

 

*سهرابی برنزی شد

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۳ نفر شرکت کرده‌اند. سیددانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ یونگ جین رو از کره شمالی را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۹ بر صفر از سد هانسو ریو، کشتی‌گیر عنوان‌دار کره‌جنوبی گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله در حالی که مقابل شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۴ پیش بود ضربه فنی شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. سهرابی برای کسب مدال برنز بعدازظهر به روی تشک خواهد رفت.

 سهرابی در دیدار برای کسب مدال برنز به مصاف لی لی از چین رفت و با شکست ۳بر۲ این کشتی‌گیر کشور میزبان به مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو رسید.

بازی‌های آسیایی هانگژو| برنز سهرابی در کشتی فرنگی/ ۲ طلا در انتظار شاگردان رنگرز

 

*کاویانی‌نژاد به نقره بسنده کرد

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی هانگژو که از صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شده، در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده‌اند، امین کاویانی‌نژاد در در اول با نتیجه ۹ بر ۳ از سد کیم هیون وو از کره جنوبی گذشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی نیمه‌نهایی شد.

کاویانی‌نژاد در دیدار نیمه نهایی با نتیجه یک بر یک مقابل لیو ریو از چین به برتری رسید و فینالیست شد.

وی برای کسب مدال طلا به مصاف آکژول محموداُف از قرقیزستان رفت که با نتیجه یک بر یک مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

*علیزاده نقره گرفت

ناصر علیزاده با شکست در دیدار فینال وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو رسید. 

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۷ بر یک از سد عظیم آناممدوف از ترکمنستان گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. علیزاده در این مرحله با نتیجه ۵ بر یک مقابل سونیا کومار از هند به برتری رسید و فینالیست شد.

علیزاده برای کسب مدال طلا در دیدار نهایی با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل جالگاسبای بردیموراتف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

مسابقات ۲ وزن باقیمانده فردا برگزار می‌شود که قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۹۸ کیلوگرم که با حضور ۱۰ نفر برگزار می‌شود، محمدهادی ساروی در دور اول با رستم آساکولوف از ازبکستان مصاف می‌دهد و در صورت گذر از این حریف، در دور دوم با اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان مبارزه می‌کند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۱ کشتی گیر شرکت کرده اند، امین میرزازاده در دور اول به مصاف نانتاوات پانفوک از تایلند می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار، در دور دوم با آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

مسابقات مرحله مقدماتی صبح برگزار خواهد شد و در صورت راهیابی کشتی‌گیران به دیدار رده‌بندی و فینال، رقابت‌های نهایی از ساعت ۱۷ به وقت هانگژو آغاز می‌شود.

 

سنگ‌نوردی

سنگ‌نوردان ایران حذف شدند / خطای استارت، شانس کسب مدال را پراند

مسابقات سنگ‌نوردی سرعت تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز (چهارشنبه ۱۲ مهر ماه) در استادیوم «شائوژینگ ککیائو یانگشان» برگزار شد. صبح امروز تیم ملی سنگ‌نوردی مردان ایران متشکل از رضا، میلاد و مهدی علیپور در مرحله مقدماتی موفق شد قزاقستان را شکست دهد و با ایستادن در رتبه سوم پایین‌تر از اندونزی و چین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

اندونزی، هنگ کنگ، چین، کره جنوبی، پاکستان، تایلند، سنگاپور، مغولستان، قزاقستان و ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند. از آنجایی که تنها ۱۰ تیم در این ماده حاضر بودند، مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار نشد.

در مسابقات سرعت تیمی، سه سنگ‌نورد از هر کشور کنار هم قرار می‌گیرند و ابتدا اولین نفری که سرمربی انتخاب کرده بالا می‌رود. هر زمان او انتهای دیواره را لمس کرد، نفر دوم اجازه حرکت دارد. نفر سوم هم بعد از لمس نهایی هم‌تیمی خود از دیواره بالا می‌رود. مجموع زمان‌های سه سنگ‌نورد محاسبه شده و رکورد تیمی به ثبت می‌رسد.

اندونزی و چین میزبان همراه با ایران، مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی بودند. اندونزی «ودریک لئوناردو» سربع‌ترین مرد عمودی جهان را در اختیار داشت. او با ۴ ثانیه و ۹۰۲ هزارم ثانیه رکورددار دنیا است؛ رکوردی که به مدت چهار سال در اختیار رضا علیپور بود.

«لئوناردو» روز گذشته تنها سنگ‌نوردی بود که در دو مرحله مقدماتی و رده‌بندی، انتهای دیواره را در کمتر از پنج ثانیه لمس کرد، ولی در مسابقه نیمه‌نهایی ۴۵۶ هزارم دیرتر از علیپور به بالای دیواره رسید و از صعود به فینال بازماند.

در پایان رضا علیپور قهرمان آسیا و جهان موفق شد با ثبت زمان پنج ثانیه و ۳۰۲ هزارم ثانیه مدال طلای خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را تکرار کند و تعداد مدال‌های طلای کاروان ایران را به عدد ۶ برساند.

رقابت‌های مراحل یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال از ساعت ۲۰ امشب به صورت متوالی برگزار شد. ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف سنگاپور رفت، اما خطای استارت اولین سنگ‌نورد ایران سبب شد همان ابتدا تکلیف تیم برنده مشخص شود و دو ملی‌پوش دیگر کشورمان اجازه حرکت هم پیدا نکنند.

بدین ترتیب تیم ملی سنگ‌نوردی مردان ایران از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند و شانس کسب مدال را از دست داد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

کبدی

تیم ملی کبدی زنان ایران در دومین بازی خود به مصاف بنگلادش رفت و در یک بازی یک طرفه با نتیجه ۵۴ بر ۱۶ حریفش را مغلوب کرد. نیمه نخست این بازی با نتیجه ۲۸ بر ۵ به سود دختران کبدی ایران پایان یافته بود. تیم ایران با این برد در صدر جدول گروه B قرار گرفت و با صعود به نیمه‌نهایی برنزش را قطعی کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز یازدهم با پیروزی‌های فرنگی‌کاران

تیم ملی کبدی مردان کشورمان نیز در سومین دیدارش در یک بازی برتر با نتیجه ۶۴ بر ۲۳ کره جنوبی را شکست داد.

نیمه نخست بازی کبدی این بازی با نتیجه ۳۱ بر ۸ به سود ایران به پایان رسیده بود.

در بازی قبلی کبدی ایران برابر پاکستان و مالزی به برد رسیده بود و بدین ترتیب به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرد.

ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی به عنوان تیم نخست گروه خود، مدال برنزش را قطعی کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز یازدهم با درخشش کشتی فرنگی/ ۲ طلا و یک برنز در انتظار شاگردان رنگرز

 

شیرجه 

قدسی در تخته ۱۰ متر دهم شد

روز پایانی مسابقات شیرجه بازی‌های آسیایی هانگژو، با صعود تنها نماینده مردان ایران در سکوی انفرادی تخته ۱۰ متر همراه شد.

محمد مقدسی در آخرین روز مسابقات شیرجه بازی‌های آسیایی هانگژو، در مرحله مقدماتی سکوی انفرادی تخته ۱۰ متر به مصاف رقبا رفت و با امتیاز ۲۵۰.۸۰به فینال رسید.

مقدسی دیروز در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی تخته سه متر حرکات خود را آغاز کرد و در پایان با کسب مجموع ۲۶۲.۸۵ امتیاز در جایگاه چهاردهم ایستاد و از راه‌یابی به فینال بازماند.

در ادامه رقابت‌های شیرجه بازی‌های آسیایی هانگژو، سید محمد مقدسی در فینال تخته ۱۰ متر با دیگر شیرجه‌رو‌ها به رقابت پرداخت. 

مقدسی که دور مقدماتی در جایگاه دهم ایستاد و به فینال رسید، در این مرحله و در پایان ۶ راند، امتیاز ۲۸۰.۹۰ را ثبت کرد و بین ۱۲ نفر، دهم شد. 

شیرجه‌رو ایران روز‌های گذشته هم در تخته یک متر و سه متر انفرادی رقابت کرده بود که به فینال نرسید.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

تیراندازی با کمان

تیم میکس ریکرو از رسیدن به مدال بازماند

تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب رضا شبانی و مبینا فلاح در یک چهارم نهایی به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ملی‌پوشان کشورمان تا ساعتی دیگر در نیمه نهایی این مسابقات هم به مصاف تیم ژاپن و رفت مغلوب شد.

نهایتاً در دیدار رده‌بندی هم مقابل تیم اندونزی با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از کسب مدال برنز باز ماند.

گفتنی است که تیم میکس ریکرو کشورمان در این دوره از بازی‌ها برای اولین بار موفق شد در جمع چهار تیم پایانی قرار بگیرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز یازدهم با درخشش کشتی فرنگی/ ۲ طلا و یک برنز در انتظار شاگردان رنگرز

 

سوارکاری

راه یابی دو سوارکار ایران به مسابقات انفرادی پرش با اسب

رقابت‌های سوارکاری نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از امروز چهارشنبه در مرکز سوارکاری شهر تونگلو آغاز شد.

روز نخست این رقابت‌ها به برگزاری مسابقات تیمی اختصاص داشت، بدین ترتیب که سوارکاران هر کشور به صورت جداگانه و طی دو راند رقابت خود در پرش با اسب را برگزار کردند.

۵۴ سوارکار از ۱۲ کشور برگزارکننده این بخش از مسابقات بودند.

امید غریبی، مسعود مکاری‌نژاد و نغمه خانجانی سوارکاران ایران بودند که در این رقابت شرکت داشتند.

در پایان دو راند رقابت میان سوارکاران که در مرکز سوارکاری شهر تونگلو برگزار شد، بر اساس مجموع امتیازات سوارکاران در دو راند، رده بندی تیم‌ها مشخص شد.

بر این اساس عربستان، قطر و امارات رده‌های اول تا سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

همچنین بر اساس امتیازات هر یک از سوارکاران، مسعود مکاری‌نژاد و نغمه خانجانی به مرحله نهایی انفرادی راه پیدا کردند.

این مرحله از مسابقات روز جمعه با حضور ۴۰ سوارکار برتر رقابت‌های امروز برگزار خواهد شد.  

خطا‌های امروز سوارکاران برای رقابت روز جمعه محاسبه نخواهد شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| شروع روز یازدهم با درخشش کشتی فرنگی/ ۲ طلا و یک برنز در انتظار شاگردان رنگرز

 

شطرنج

تداوم صدر نشینی تیم ملی شطرنج ایران

دور ششم مسابقات شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو با رقابت تیمی ایران و ویتنام پیگیری شد و ملی‌پوشان شطرنج کشورمان برابر حریف خود به تساوی ۲-۲ رسیدند.

تیم ملی شطرنج ایران در پایان دور ششم رقابت‌ها علی رغم تساوی مقابل تیم ملی ویتنام توانست صدرنشینی خود در جدول را حفظ کند و امیدوارانه‌تر ۳ دور پایانی را در روز‌های آتی برای کسب مدال طلا برگزار کند.

دور ششم مسابقات شطرنج تیمی، سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با مهره سیاه و  زودتر از دیگران بر رقیب خود یعنی نفر هجدهم برترین شطرنج‌بازان دنیا غلبه و میز یک را ترک کرد تا با این پیروزی ارزشمند یک گام دیگر به قطعی شدن مدال طلای بازی‌ها نزدیک شود.

دومین شطرنج باز ما سوپر استاد بزرگ سیدمحمدامین طباطبایی برابر انگوین انگوک به تساوی رسید.

سپس استاد بزرگ بردیا دانشور برابر تران مساوی کرد.

در نهایت استاد بزرگ پویا ایدنی برابر لی توان شکست خورد.

تیم ایران در این رقابت‌ها با ترکیب پرهام مقصودلو، سیدمحمدامین طباطبایی، بردیا دانشور، پویا ایدنی شرکت کرده است.

پیش از این تیم‌های مدعی، چون چین، ازبکستان و هند را پشت سر گذاشته بود.

سرمربیگری تیم ملی ایران بر عهده مهرداد اردشی است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار رده‌بندی برای رتبه‌های پنجم تا هشتم بازی‌های آسیایی، با نتیجه ۸۹ بر ۸۲ مقابل کره‌جنوبی به برتری رسید.

تیم کشورمان برای کسب رده پنجم باید فردا (پنج‌شنبه، ۱۳ مهر ماه) با برنده بازی عربستان و ژاپن دیدار کند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| برنز سهرابی در کشتی فرنگی/ ۲ طلا در انتظار شاگردان رنگرز/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

دوومیدانی 

انصراف حسین کیهانی از حضور در دوی ۵ هزار متر

حسین کیهانی، ملی‌پوش دوی استقامت کشورمان که قرار بود در ماده ۵ هزار متر هم شرکت کند، به دلیل سرما خوردگی انصراف داد.

او پیش از این در ماده ۳ هزار متر مانع از رسیدن به مدال بازمانده بود.

کیهانی در دوره قبل بازی‌های آسیایی در جاکارتا صاحب مدال طلای ۳ هزار متر مانع شده بود.

بدین ترتیب دوومیدانی ایران با کسب یک طلا و یک نقره در پرتاب دیسک به کار خود در هانگژو پایان داد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

واترپلو

شکست واترپلو ایران مقابل چین

در ادامه رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، تیم ملی ایران در سومین بازی خود از دور گروهی این رقابت‌ها مقابل تیم ملی چین با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و در جایگاه دوم جدول رده‌بندی گروه خود ایستاد.

نتایج چهار کوارتر این بازی نیز به شرح زیر رقم خورد:
کوارتر اول: ۳ - ۴ ایران
کوارتر دوم: ۶ - ۲ چین
کوارتر سوم: ۲ - ۱ چین
کوارتر چهارم: ۴ - ۰ چین

ایران در مرحله بعد نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به مصاف تیم سوم گروه B خواهد رفت.

تیم ملی واترپلو ایران در گروه A مسابقات با تیم‌های کره‌جنوبی، تایلند و چین هم‌گروه بود و چینی‌ها در نهایت توانستند به رتبه اول دست یابند. تیم ملی ایران در دو دیدار قبلی خود مقابل کره‌جنوبی و تایلند به برتری دست یافته بود.

اسامی واترپلوئیست‌های ایران به شرح زیر است:

۱- حامد کریمی
۲- سهیل رستمیان
۳- پیمان اسدی آقاجاری
۴- مهدی برزگری
۵- سید عرفان صدرنیا 
۶- مهدی دایی‌تقی
۷- خشایار قره ضیاءالدین
۸- امیرحسین رهبر
۹- مهدی یزدان‌خواه
۱۰- امیررضا جلیل‌پور
۱۱- علیرضا مهری
۱۲- امین قویدل
۱۳- ارشیا الماسی
۱۴- امیرعطا خزائی 
۱۵- حسین لاله‌سیاه

اسامی کادر فنی واترپلو ایران نیز به شرح زیر است:

سرپرست: سیروس طاهریان
مربی دروازبانان و آنالیزور: امیرعباس اکبرنژاد
سرمربی: مهدی پنام‌تاش 
مدیر فنی: دژان میلاکوویچ
دستیار سرمربی: امیر هوشنگ همراهی

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

 

وزنه‌برداری 

سلطانی در وزن کیلوگرم پنجم شد

در پایان رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری حسین سلطانی با ثبت رکورد ۳۳۵ کیلوگرم در مکان پنجم ایستاد.

وزنه‌بردار کره شمالی با حدنصاب ۳۶۴ کیلوگرم (۱۶۹ یکضرب و ۱۹۵ دوضرب) صاحب مدال طلا شد.

توشتمیروف ازبکستانی با حدنصاب ۳۵۱ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

اوراروف از قزاقستان با رکورد مجموع ۳۴۸ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری فردا (پنجشنبه) از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، میرمصطفی جوادی و امیر حقوقی در دسته ۹۶ کیلوگرم به روی تخته می‌روند.

همچنین ساعت ۱۴ و ۳۰ به وقت تهران، الهه رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان وزنه می‌زند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز یازدهم با ۲ نقره و برنز کشتی فرنگی/ شطرنج در آستانه قهرمانی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *